Tattoeages & piercings verslaving is zeker een feit!

DSC_0395

Iedereen zegt altijd als je een tatoeage of piercing neemt dan neem je er snel nog één of twee of zelfs meer. Ik vond dit altijd bull shit, want ik wist zeker dat ik niet meer zou nemen. Maar sinds dat ik een tatoeage en piercings heb denk ik er bijna elke dag wel over na om er nog één of meer bij te nemen. Ja ik sluit mij bij de feiten aan.. Het is zeker een verslaving, maar dat maakt mij niet uit.

Ik wou altijd al een piercing en drie jaar geleden was het moment daar om mijn eerste piercing te laten piercen. Ik kan nooit keuzes maken, dus dit was zeker een moeilijke keuze om te maken. Zou ik hem links, rechts, in het midden of toch ergens anders laten piercen? Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om hem in mijn for helix te laten piercen. Ik wist niet wat ik kon verwachten natuurlijk wel heeel veel pijn! En daar lag ik dan in de stoel met een naald door mijn oor. Wauw ik vergeet die pijn nooit meer, maar het was het zeker waard!

DSC_0396

Ja, ik vond het maar kaal en saai één piercing in mijn oor, dus ik zat daarom al snel na te denken over weer een nieuwe! Je merkt het wel de verslaving is toegeslagen.. Waar zou ik hem nou eens laten piercen? Hmm dilemma! Uiteindelijk heb ik gekozen om hem te laten piercen in mijn tragus (ja het is echt een raar woord) dit, omdat ik veel foto’s op het internet tegen kwam en het super leuk stond! En daar lag ik weer in de beruchte stoel. Geloof me deze keer deed het piercen zoveel meer pijn! Dit komt natuurlijk doordat er veel dikker kraakbeen zit waar de naald door heen moest. Nou ik deed wel even mijn lippen stijf op elkaar pff! Maar als ik dan weer naar het eindresultaat kijk was het die pijn allemaal waard.

Dit waren mijn piercings en nee het zijn er niet veel, maar er komt vast binnenkort nog wel één (of meer haha) bij! Ik zit al de hele tijd in mijn hoofd met een neuspiercing, maar dit kan helaas niet met werk. Ik werk namelijk in de horeca en dan is dat natuurlijk niet heel erg netjes. Of hebben jullie misschien een oplossing hiervoor? Het leuke aan piercings vind ik dat je het heel vaak kan veranderen van knopje tot ringetje. Hebben jullie ook een piercing laten zetten? Of overwegen jullie het om dit te doen laat het mij dan even weten ik ben benieuwd!

DSC_0878

Tatoeage wel, niet, wel, niet hmm..

Naast mijn piercings heb ik ook een jaar geleden (alweer een jaar geleden omg!) een tatoeage laten zetten. De stap om dit te doen was best groot. Niet omdat ik het niet mooi vind, maar bang was dat ik spijt zou krijgen of hij niet mooi gezet zou worden. Het moet gewoon perfect zijn en niet dat één lijntje net niet strak genoeg is. Het zit natuurlijk wel voor altijd op je lichaam. Ik wist niet wat ik mij voor moest stellen van de pijn, dus ik liet het maar over mij heen komen! Nou het gevoel was zeer pijnlijk al zeg ik het zelf jeetje, maar al gauw was het zo verdoofd dat ik er niks meer van voelde.

DSC_0322

Ik zou jullie even vertellen waar ik mijn inspiratie vandaan haal en wat de gedachte achter mijn tatoeage is. Ik haal mijn inspiratie vooral van de dingen die ik om mij heen zie en natuurlijk het internet. Kijk eens om je heen en probeer verder te kijken dan wat je ziet. Ik weet dat slaat misschien nergens op, maar het is best eens fascinerend om te doen! Je kan zoveel inspiratie voor je tatoeage krijgen van de dingen om je heen.

Ook is het internet een goeie bron om inspiratie te vinden voor je tatoeage om te doen. Ik volg onder andere een aantal Instagram accounts waar veel verschillende soorten tatoeages op staan. Ook haal in mijn inspiratie van de bekende life style website Style today waar soms een leuk artikel op staat over tatoeages! Tumblr is ook een goede website waar altijd hele bijzondere en mooie foto’s op worden gezet door verschillende mensen. Tumblr bestaat uit ruim 280 miljoen verschillende blogs waar je zeker wel wat inspiratie uit kan halen voor jou tatoeage!

En waar ik zeker mijn inspiratie uit kan halen en vele anderen waarschijnlijk ook is de muziek. Muziek is iets waar je, je in terug kan trekken, je gevoelens een plek kan geven en je even nergens aan hoeft te denken. Ik denk dat voor veel van jullie muziek heel speciaal kan zijn en er vaak wel een liedje is die dicht bij je ligt. Dus denk eens goed na en misschien heb jij ook wel zo’n bijzonder liedje?

DSC_0867

Oke back to the point. Wat betekent mijn tatoeage nou eigenlijk en hoe ben ik hier op gekomen? Mijn tatoeage heeft vele verschillende vormen en elke vorm staat ergens voor. De roos staat voor liefde en warmte. De cirkel staat voor oneindigheid en doorgaan , de driehoek staat voor vrouwelijkheid en kracht en de pijl staat voor dat ik mijn eigen weg volg. Al deze betekenissen bij elkaar vormen deze tatoeage en mij. Ik ben hierop gekomen door de dingen die ik hierboven vernoemend heb, maar ook door goed na te denken over wat echt iets over mij zegt. Ik wou het persoonlijk en eigen maken, dus dit is het eindresultaat! Wat vinden jullie ervan?

uncoverlab 2

Voor nu ben ik veel aan het nadenken en tekenen voor een tweede tatoeage. Het is zeker niet makkelijk en zomaar even iets, dus denk er goed over na voor je zoiets doet. Hebben jullie ook een tatoeage of misschien leuke inspiratie bronnen? Let me know!

 

 

Plaats een reactie